Click Me :)

Monday, May 31, 2010

~~Hari Tua~~

Salam,

Sudah menjadi kebiasaan kami adik beradik akan berkumpul di rumah mak pada masa hari cuti. Macam2 kerenah kalau dah berjumpa ramai2. Tapi semalam masa kami berkumpul, tiba2 abah aku menyuarakan permasalahan dia.....

Adik bongsu kami tinggal bersama mereka.. Biasa lah kan budak2 muda, mana ada 24 jam dok  umah kalau cuti (dia masih belajar di kolej swasta). Jadi sebagai bapa dia rasa kesunyian bila adik kami tak ada di rumah. Tinggal abah dan emak aje.. tak byk benda yg mau diperbincangkan.... Mereka rasa sunyi, kemudian aku terfikir sendiri, adakah permasalahan begini dihadapi oleh semua org tua atau cuma ibu bapa aku sahaja... Aku sendiri, apakah persiapan aku dihari tua apabila anak2 ku mempunyai keluarga sendiri..

Lama kelamaan adik aku akan berkahwin, mereka akan tetap tinggal berdua juga... Aku tak tau macam mana nak  memberi nasihat kerana aku sendiri pon belum mengalaminya. Aku ajak mereka tinggal bersama aku tapi mereka tak mahu... Huhuhu.... apa lagi yg boleh aku buat.....

3 comments:

Faheem Jr said...

alahai..sianya ai baca entri ni...
camne la kita bila dah tua anak2 takde dengan kita macam sekarang..

Abu Luqman said...

Salam perjuangan ..teruskan kampen guna barangan tempatan..mulakan dengan diri anda

RaMa2UnGU said...

hmm...
yerla..dulu ms anak2 kecik lagi meriaaah je rumah kn..lagi pulak sape yg anak ramai tu..skali anak dah besar suma tak ddk rumh lagi..mmg terasa la..

pujuk la kak mak abah tu duk ngan akak..suh adik2 lain pujuk skali ke..
skali skala tukar angin kn..
heeeeeee

takpun, rajin22 la adik bradik blik ujung minggu..tak la dia trasa sngt kn..