Click Me :)

Sunday, August 1, 2010

~~Makan Deghoyan Ler Pulokk~~

Salam smua,

Korang suka makan durian tak? Aku ni bukanla hantu durian sgt, tp aku ada cerita disebalik buah durian nih.. Dulu2 aku mmg suka giler makan durian ni, apa2 yg ada kaitan dgn durian aku suka. Ntah mcm mana ada satu hari tu, kat kpg ada lah satu rumah sedara sebelah abah aku buat pulut durian. Aku punyala suka dgn pulut durian ni, makan tak hengat org dh... Lepas je mkn pulut durian tu, esoknya aku demam, mungkin makan banyak sgt kot. Lepas je dr hari tu, jangankan makan durian, baunye pon aku tak tahan, rasa loya tekak aku nih..

Lama gak la aku menanggung sakit bencikan durian ni, tp semenjak dua menjak ni suka balik makan durian. So tak la rugi lagi rasanye.. Tetiba teringin lak nk mkn durian bersama2 dgn mak, abah n adik beradik smua. Sempena ari cuti semalam kami sekeluarga pergi ke Kpg Jahang di Gopeng, Perak (kpg hubby aku) utk menikmati durian yg fresh dr dusun. Mmg sedap durian Gopeng nih, lain mcm rasa dia, aku suka yg ada rasa pahit manis tp klu lemak berkrim tu kureng sikit... Bila kopek dpt jer yg pahit2 tu mesti pas kat aku.

Aku dan hubby
Adik-adik aku tgh menikmati buah durian..
Abah dan adik

2 comments:

zalin said...

wah..sedapnya durian..hihi..

Wanzie said...

best tu dapat makan dorian...